Ik, de leraar

Onderwijs, leren en ontwikkelen vindt altijd plaats in een relatie tussen leraar en leerling. In het onderwijsproces heeft die leraar – waar en wanneer dan ook – de sleutelrol en is verbondenheid het antwoord. ‘Ik, de leraar’, dat ben jij! Ook als je schoolleider bent. Jíj bent de mogelijkheid om kinderen gelukkig en goed te laten opgroeien. Jíj, die niet wijst naar de minister, de inspecteur, de toetsen of methodes. Maar jíj, die als professional de volledige verantwoordelijkheid neemt voor jouw handelen.

Het kleurrijke boek (104 pagina’s) is geschreven uit liefde voor het vak, in het belang van ieder kind en ter aanmoediging van alle leraren, zowel in het basisonderwijs als in het voortgezet onderwijs en het beroepsonderwijs. De auteur deelt praktijkverhalen, koppelt ze aan een heldere visie en draagt uiteindelijk een krachtige manifest uit. Het is een boek dat leraren tot steun is, een verlangen wekt en legitimering biedt.

Marcel van Herpen (1967) begeleidde veel pedagogische ontwikkeltrajecten in binnen- en buitenland en gaf ruim 1.000 lezingen. Hij werkt voor het Centrum Pedagogisch Contact.

Is Ik, de leraar het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ik, de leraar