Ik drink op de mensen

`Ik drink op de mensen is een van de bekendste Paul van Vliet-nummers, even karakteristiek voor zijn stijl als bijvoorbeeld `Meisjes van dertien , `Veilig achterop en `Boven op de boulevard .

Deze liedjes vormen het hoogtepunt van het oeuvre van een veelzijdig podiumartiest, die zijn carri?re begon in kleine ensembles (Leidsch Studenten Cabaret, Cabaret PePijn) en later nationale roem verwierf met soloshows waarin hilarische conferences werden afgewisseld met onvergetelijke liedjes.

Het lyrisch repertoire van Paul van Vliet wordt gekenmerkt door milde humor en een persoonlijke thematiek. Dat maakt de teksten min of meer tijdloos, reden temeer om ze ter gelegenheid van de 75ste verjaardag van de meester bijeen te brengen in een fraai verzorgde bundel. De samenstellers hadden vrije toegang tot het priv?archief van Paul van Vliet en kwamen terug met tientallen nooit eerder gepubliceerde nummers: hoogtepunten uit het Leidsch Studenten Cabaret, pareltjes uit de PePijn-tijd, curiosa en recent repertoire.

De bloemlezing Ik drink op de mensen is de vijftiende titel in de fameuze Pluche-reeks.

[....]

Die bergen verzetten
Die door blijven gaan met hun kop in de wind
Die risico s nemen
Die blijven geloven
Met het geloof van een kind

Is Ik drink op de mensen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ik drink op de mensen