Heimwee naar morgen

Bijna iedere dag wandelt Paul van Vliet langs de zee bij het Noorderstrand van Scheveningen. De meeste verhalen in dit bijzondere boek zijn daar ontstaan. Daarbij kon hij niet alleen putten uit het rijke verleden van een indrukwekkende en ruim zestigjarige theatercarrière, maar ook uit de herinneringen en ervaringen van onderweg, zwervend en spelend door Nederland en Vlaanderen. In ontroerende fragmenten beschrijft hij zijn veelbewogen jeugd en de eerste jaren van zijn leven, van het oude Haagse huis van zijn overgrootmoeder, waar hij werd geboren, tot en met zijn studententijd in Leiden.
Wat bleef er over van al die ontmoetingen, van al die conferences waar hij zijn ziel en zaligheid in legde? Hoe ziet het leven eruit als je het podium hebt verlaten en de ouderdom op het toneel verschijnt?
Van Vliet is er de man niet naar om op de dood te gaan zitten wachten. Verre van. Hij ontdekt zijn schrijftafel opnieuw, en vertelt en begint van voren af aan.

Heimwee naar morgen, dat zich laat lezen als een schitterend, caleidoscopisch zelfportret in verhalen, is associatief, authentiek en humoristisch, met een ondertoon van melancholie.
Na de bestseller Brieven aan God en andere mensen is Heimwee naar morgen opnieuw een verrassend, geestig en fijnzinnig boek van een cabaretier die schrijver is geworden.

Waargebeurde verhalen
Balans, Uitgeverij