Ik gun jou de dood, maar alleen als je anders écht niet gelukkig kunt zijn - Mijn broers zoektocht naar geluk bracht hem verslaving en eindigde in zelfdoding

Door zijn negatieve zelfbeeld en een minderwaardigheidscomplex ontdekt Michel drugs. Vanaf dat moment bestaat zijn leven voor een groot deel uit verslaving, afkickpogingen, zelfmoordpogingen, depressies en allerlei behandelingen. Uiteindelijk vertelt Michel zijn familie dat hij zijn psychiater om ?hulp bij zelfdoding? gaat vragen. Het duurt nog lang voordat hij het verzoek officieel indient. Een zware periode voor hem, maar ook voor zijn ouders, zus en zwager. De relatie met zijn zus verloopt moeizaam. In Ik gun jou de dood, maar alleen als je anders écht niet gelukkig kunt zijn neemt zij je vanuit haar beleving mee in de onwerkelijke periode tot aan zijn dood. Ze deelt hierbij hun intense mailwisseling en de Whatsappjes die zij elkaar tot aan zijn dood sturen.
Boekscout VOF
04 oktober 2019