Ik heb lang gewacht

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Elise, een gescheiden vrouw van rond de veertig, weet lang niet wie ze werkelijk is. Haar scheiding met David is de eerste stap op weg naar zelfverwezenlijking, maar echt lukken doet het niet. Ze denkt dat het gebrek aan passie en het gemis aan echte contacten haar ongelukkig maken. Een lezing over hoogbegaafdheid volgt, dat is het keerpunt in haar leven. Niet lang daarna ontmoet ze Leon, volgens haar de man van haar leven. Maar waarom doet Leon opeens zo geheimzinnig? Telkens laat hij Elise achter zonder een adres of telefoonnummer. Hij stelt haar geduld keer op keer op de proef. Is er misschien iets vreemds met Leon aan de hand of gedraagt Elise zich raar? Haar reis langs steden met zeven heuvels maakt veel duidelijk.

Hülya Celik is docent, toegepast psycholoog en schrijver. Ze ontwikkelde onder andere een cursus over coaching van hoogbegaafden. In deze cursus leert ze coaches, counselors, docenten, mentoren, HR-managers en andere professionals wat hoogbegaafdheid is en hoe ze ermee om kunnen gaan bij kinderen en volwassenen. In dit kader gaf ze ook een lezing over hoogbegaafdheid met schrijver Arthur Japin. Onder andere naar aanleiding van deze lezing gaf Hülya advieshulp aan ouders van potentieel hoogbegaafde kinderen met migratieachtergrond. Daarnaast is ze projectcoördinator van een Europees project over dit onderwerp.
Hülya is dyslectisch. Tijdens het schrijven van haar psychologische debuutroman in 2010 onderging ze een helende werking gedurende het schrijfproces. Sindsdien geeft ze regelmatig voorlichting of lezingen over schrijven als therapie. In 2010 richtte Hülya Stichting Wezenlijk op. Daar probeert ze, met haar team en door middel van kunstzinnige expressie, mensen hun problemen een plaats te laten geven. Het begrip 'intelligentie' wordt bij Stichting Wezenlijk breder bekeken dan 'goed scoren op een IQ-test'.

Literaire fictie algemeen
aquaZZ
08 maart 2021
08 maart 2021

Reacties op: Ik heb lang gewacht