Ik min je

Ik min je

“Wat een mooi en goed geschreven brieven zeg …. je denkt meteen ‘Jammer dat we het zo verleerd zijn.’ Wie krijgt er nu nog een echte liefdesbrief?” - Linda de Mol

“Het geluk van verliefdheid en de pijn bij verdriet. Soms verfijnd, dan weer rauw. Altijd troostend. Een boek dat je er af en toe bij pakt, maar niet van A tot Z hoeft te lezen als een roman. Misschien wel als een dagboek, één liefdesbrief per dag.” - Joost Röselaers

'Ik min je' is een liefdesrelaas met uit het leven gegrepen liefdesbrieven. Brieven aan de liefde als ons grootste goed. Brieven over flirten, vlinderen, verwonderen en weer verder gaan. Over bindings- en verlatingsangst, toewijding, teleurstelling en verdriet. Een verzameling die net als de liefde onvoltooid is. Een bundel die misschien juist in een tijd waarin we erop los swipen en appen, meer dan ooit relevant is.

Nicoline Wisse Smit (1970) begon in 2012 met het schrijven van liefdesbrieven. ‘Ik min je’ bevat een selectie uit haar werk. Ze debuteerde in 2007 met 'Julia heeft twee huizen' (Uitgeverij SWP). In 2018 verscheen een van haar liefdesbrieven in 'Kom vanavond met verhalen...' (Uitgeverij Balans).
Brave New Books
11 februari 2020