Ik mis mijn naam...

Ik mis mijn naam speelt in Ghana. Twee kinderen uit een gezin worden door een oom onder valse voorwendselen meegenomen om hen de mogelijkheid te bieden een schoolopleiding te volgen. In hun dorpje bestaande uit lemen hutjes bestaat die mogelijkheid niet. Maar niks is minder waar. De jongen wordt verkocht aan een visser op het Voltameer en door hem uitgebuit om kinderarbeid te verrichten. Lange dagen moet hij visvangen onder barre omstandigheden. De dochter komt bij priesters terecht die haar voor eigen genot gebruiken. Het is een spannende verhaal. Lukt het de kinderen om hun eigen vrijheid terug te krijgen en loopt de oom tegen de lamp omdat hij even niet oplet en alleen maar dollartekens tekens ziet in de verkoop van kinderen?

Recensies (2)

Meer recensies

Is Ik mis mijn naam... het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ik mis mijn naam...