Ik niet

Allesoverheersend in de jeugd van Joachim Fest was zijn vader, een leraar in Berlijn. Vanaf 30 januari 1933, de dag waarop Hitler aan de macht kwam, verzette deze Fest zich koppig tegen de nieuwe machthebbers. In het voorjaar van 1933, toen Joachim zeven jaar oud was werd zijn vader ontslagen en begon een hardnekkige strijd om de nazitijd te overleven.De karakters van zijn ouders, zijn ontwikkeling als puber, zijn krijgsgevangenschap in Frankrijk en die van zijn vader in Rusland- Fest beschrijft ze met een zeldzame helderheid en scherpte. Het is een indringend verslag van een jeugd op het scherpst van de geschiedenis en een fascinerende beschrijving van de vaak onderbelichte groep die zich in Duitsland tegen de nazi's keerde.

Recensies (2)

Meer recensies

Is Ik niet het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ik niet