Ik was een steen

Een prachtig aangrijpend boek over een jongen die geconfronteerd wordt met huiselijk geweld. Vanaf 11 jaar.

In het jaar dat Bennie tien wordt, gebeurt er veel. Tussen zijn moeder en zijn vader is een
pijnlijke strijd aan de gang. Bennie kijkt woordeloos toe. Diep in hem gaan de woede en de
angst heftig tekeer, maar hij houdt zich stil. Hij schrijft in zijn schrift en zoekt zo vaak als dat
kan zijn grootvader op, zijn liefste mens. Met grote moeite probeert Bennie zijn verwarring
onder controle te houden. Maar de hoogoplopende spanningen worden hem stilaan te veel.

‘Ik doe niets. Ik kijk en blijf stil. Niemand ziet me. Niemand ziet wat ik voel. Ik splijt in
tweeën, maar ik beweeg niet. Blijf ik voor altijd een steen?’

Het prachtige verhaal van Siska Goeminne is origineel vormgegeven door quod.voordevorm

Thema’s: geweld, gezin, grootvader, schrijven

Is Ik was een steen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ik was een steen