Ik was Hitlerjongen Salomon

Sally perel

Ik ben de jood sally! Ik was hitlerjongen. Jupp! Het ondenkbare is werkelijk gebeurt: de joodse jongen sally perel redde zijn leven door als hitlerjongen jozef perjell in de huid van de vijand te kruipen. Salomon perel word in 1925 ij Nierdersachsen geboren. Als tienjarige ontvlucht zijn familie het bruine gevaar en vestigt zich in Lodz. Als de Duitse troepen Polen binnenmacheren, vlucht dat met zijn broer naar Rusland. Hun ouders blijven achter in het getto, waar ze later ontkomen. Als sally aan het begin van de blitzkrieg tegen Rusland in handen van de wehrmacht valt, verklaart hij: ik ben volksduitser. Zo veranderde sally in jozef perceel, de hitlerjongen. Agnieska Holland maakte van deze geschiedenis een veelbesproken en bekroonde film onder de titel Europa, Europa. In hitlerjongen salomon vertelt salomon perel zijn eigen verhaal. Natuurlijk is het onderwerp spectaculair, maar het zijn vooral psychologische problemen die perel tijdens en naar de oorlog ondervond die her boek zo interessant en ontroerend maken.

Is Ik was Hitlerjongen Salomon het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Ik was Hitlerjongen Salomon