Ik wens je een tafel Jana Beranova

Als je deze A4 poëzieposter koopt, krijgt de vluchtelingenschool "Onze Wereld' in Apeldoorn er 1 cadeau. Deze school voor minderjarige alleenstaande vluchtelingen geeft de poster aan leerlingen die 18 jaar worden en van school gaan.

De jongeren op 'Onze Wereld' komen vooral uit Eritrea en Syrië en zijn tussen 15 en 18 jaar. Ze komen deels uit vreselijke oorlogssituaties. Hun familie, voor zover ze die nog hebben, is vaak verspreid over de wereld terecht gekomen. De meeste kinderen hebben wel een beetje onderwijs gehad, maar sommigen zijn analfabeet.
De kinderen wonen in opvanghuizen in en om Apeldoorn, in kleine groepjes. Eerder zaten ze in AZC's. Er is een deel van de dag een begeleider, verder regelen ze alles zelf. Ze komen op de fiets naar school. Op school krijgen ze les in Nederlandse taal en cultuur, ook creatieve vakken en sport. De school is gestart op 1 febr. met 35 leerlingen. Wekelijks komt er een viertal bij, uiteindelijk kunnen er 110 jongeren geplaatst worden. Als ze 18 jaar zijn moeten ze van school. Naar verwachting zullen de meesten in Nederland blijven.

We hebben voor deze school zo'n 300 posters nodig. Als we dat aantal hebben, kiezen we een nieuwe school. Suggesties? Ideeën? We horen ze graag: mail naar hallo@plint.nl

NB Ons logo staat groot in beeld om illegaal kopiëren tegen te gaan. De echte poster is uiteraard zonder logo.

Is Ik wens je een tafel Jana Beranova het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Ik wens je een tafel Jana Beranova