Ik wil dood, maar eerst een bord tteokbokki

Baek Se-Hee is een succesvolle jonge socialmediadirecteur bij een uitgeverij wanneer ze naar een psychiater begint te gaan voor haar depressie – of hoe moet ze het noemen? Ze voelt zich down, angstig, eindeloos onzeker, maar blijft tegelijk zeer streng voor anderen. Ze weet haar gevoelens te verbergen op het werk en bij vrienden, maar die inspanning is uitputtend, overweldigend en houdt haar tegen om met iemand te connecteren. Er is duidelijk meer aan de hand. Maar als alles zo hopeloos is, waarom heeft ze dan wel nog steeds zin in haar favoriete maaltijd: tteokbokki, de pikante rijstcakes? Is dit hoe het leven is?

Door haar dialogen met haar psychiater gedurende twaalf weken op te nemen en elke sessie uit te breiden met reflectieve micro-essays, begint Baek de feedbackloops, reflexmatige reacties en schadelijke gedragingen te ontwarren die haar opgesloten houden in zichzelf.

Ik wil dood, maar eerst een bord tteokbokki, deels memoires, deels zelfhulpboek, is een boek om dichtbij te houden en naar te grijpen in donkere tijden. Het zal iedereen aanspreken die zich ooit alleen of wanhopig heeft gevoeld.

Recensies (3)

Meer recensies

Is Ik wil dood, maar eerst een bord tteokbokki het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ik wil dood, maar eerst een bord tteokbokki