Ik wil een bos voor mijn verjaardag

Simke is bijna jarig en ze heeft maar één grote wens: een boom in de straat. Ze schrijft een brief aan de burgemeester en wacht af. Als ze een paar dagen later wakker wordt, staat de straat vol bomen. Wat een geweldig cadeau! De hele straat komt tot leven: de boswachter vertelt over de dieren in de bomen, papa leest voor vanaf het balkon, er worden boomhutten gebouwd en kinderen spelen verstoppertje. Simke zou willen dat het bos voor altijd in hun straat blijft, maar kan dat wel?
Linda de Haan werd voor het maken van dit fantasievolle prentenboek geïnspireerd door het BOSK-project in Leeuwarden, waar honderd dagen lang een bos door de straten trok. Ze zag hoe kinderen van de bomen genoten en speelden in dit wandelende bos.

Recensies (1)

Is Ik wil een bos voor mijn verjaardag het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ik wil een bos voor mijn verjaardag