Ik wil een wiegje worden, zei de wilg

Ik wil een wiegje worden, zei de wilg

Gelezen 16 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 2
Junior Artikelen 1   Topics 0

‘Ik wil een wiegje worden, zei de wilg’ is een prachtige samenwerking tussen prijswinnend auteur Bette Westera en topillustrator Henriette Boerendans. Eerder maakten zij samen het indrukwekkende alfabetboek ‘Aap Beer Zebra’ (genomineerd voor Woutertje Pieterse Prijs). ‘Ik wil een wiegje worden, zei de wilg’ gaat over de warme, hoopvolle en soms eigenwijze overpeinzingen van de bomen. Wat gebeurt er met de bomen als ze straks omgehakt worden? De eik wil graag een eikenhouten kastje zijn. Dat wil de beuk eigenlijk ook wel. Maar dat kan niet, want hij is een beuk. Een beukenhouten tafel kan wel, maar dat wil hij niet. Dan gaat iedereen maar aan hem zitten. Nee, dan is hij liever speelgoed. Mooie blokken voor hoge torens, misschien. Met behulp van houtsneden maakte Henriette Boerendans ambachtelijke en sprekende illustraties bij de tekst van Bette Westera.

Kind & Jeugd
Prentenboeken (<6 jaar)
Gottmer
25 augustus 2021
10 september 2021

Reacties op: Ik wil een wiegje worden, zei de wilg