Ik wou dat ik een pop was

Ik wou dat ik een pop was
Wally de Doncker
Harmen van Straaten
Pros zit voor zijn huisje.
Niemand kan zeggen hoe oud hij is.
Pros is er altijd geweest.
Elke dag kun je Pros op een stoel voor zijn kleine huis vinden. Hij kijkt graag naar de straat. En telkens als iemand voorbij komt, steekt hij zijn hand op. Maar niemand groet terug.
Pros denkt vaak terug aan vroeger, toen zijn vrouw Annie er nog was. Toen de straat nog vol leven was. Lachende kinderen, vrolijke liedjes en pratende buren – zoals op een vergeelde prentbriefkaart. Pros ziet het allemaal nog zo voor zich. Alsof hij naar de poppen in een poppenkast zit te kijken…
Vol verwondering kijkt Wally de Doncker samen met Pros naar de drukke, haastige wereld van nu. Harmen van Straaten schetst een straat vol poppen in sobere, sfeervolle platen. Een bijzonder verhaal dat de tijd én de lezer even doet stilstaan.

Is Ik wou dat ik een pop was het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ik wou dat ik een pop was