Ik zal je vinden

Ik zal je vinden

Rank 1964 Gelezen 170 Aan het lezen 6 Wil ik lezen 194 Favoriet 3 Recensies 3
Thrillers & Spanning Artikelen 3 Newsroom 2 Lijsten 1 Spots 2   Topics 0

De erfgenamen van een stervende techmiljonair worden op mysterieuze wijze een voor een uitgeschakeld

Techmiljonair Miles Cookson heeft meer geld dan hij ooit kan uitgeven, en alles waar hij ooit van heeft gedroomd – behalve tijd. Recent is er een terminale ziekte bij hem geconstateerd, en er is vijftig procent kans dat die erfelijk overdraagbaar is. Voor Miles betekent dit dat hij in zijn verleden moet gaan graven. Twintig jaar geleden is hij namelijk spermadonor geweest. Nu lopen er negen kinderen van hem rond die op het punt staan bepaalde zaken van hem te erven.

Terwijl Miles op zoek gaat naar de kinderen die hij nooit heeft gekend, begint de jonge documentairemaker Chloe Swanson aan een zoektocht naar haar biologische vader. Als Miles en Chloe uiteindelijk met elkaar in contact komen, wordt hun ontmoeting overschaduwd door een reeks mysterieuze en beangstigende gebeurtenissen: een voor een verdwijnen de andere erfgenamen zonder een spoor achter te laten, alsof ze nooit hebben bestaan. Is een van Miles’ kinderen zijn concurrenten aan het uitschakelen? In dat geval moet ook Chloe vrezen voor haar leven.

In de pers

‘Barclay zet valse sporen uit en leidt ons – op z’n Harlan Cobens – steeds slim af in deze knap geplotte en sinistere thriller.’ VN Detective & Thrillergids

‘Barclay behoort tot de beste thrillerschrijvers.’ Dagblad van het Noorden

‘De weergaloze Barclay overtreft zichzelf in Ik zal je vinden. Korte hoofdstukken vol cliffhangers houden je aan de pagina gekluisterd.’ The Wall Street Journal

Thriller

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Kees van Duyn Hebban Recensent

Aangenaam, maar overwegend oppervlakkig

door: Kees van Duyn 1 like ebook

Al op jonge leeftijd was Linwood Barclay geïnteresseerd in het schrijven van spannende fictie, waarbij hij geïnspireerd raakte door de detectives van de Canadese auteur Ross Macdonald. Dat hij na zijn middelbare school een studie Engelse literatuur volgde, was voor hem een vanzelfsprekende keuze....

Reacties op: Ik zal je vinden