In de ban van bedrog

Gelezen 216 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 63 Favoriet 6 Recensies 4
Thrillers & Spanning Lijsten 6 Spots 2   Topics 0

Op een zomerse ochtend doet Ian Armstrong tijdens een eenzame strandwandeling een macabere ontdekking. Een bloeddorstige troep meeuwen stort zich krijsend op een betonnen bunker. Ian weet dat hier, aan de kust van Essex, geregeld dode zeehondjes aanspoelen en hij vindt inderdaad een lijk in de bunker, maar niet van een beest. Wat Ian aantreft is het ontzielde, zwaar verminkte lichaam van een man.

Een tragische vondst, die voor de nodige commotie zorgt in de badplaats Balford-le-Nez. Vooral in Pakistaanse kringen, want het slachtoffer blijkt Haytham Querashi te zijn, een jongeman die op het punt stond te trouwen met de enige dochter van de belangrijkste man binnen de lokale Pakistaanse gemeenschap. De Pakistanen zijn ervan overtuigd dat Haytham vermoord werd en verwijten de politie laksheid en terughoudendheid bij het onderzoek. De dreiging van de rassenonlusten hangt zwaar over het anders zo rustige badplaatsje.

Geintrigeerd door de complexiteit van de situatie besluit brigadier Barbara Havers haar welverdiende strandvakantie te onderbreken. Ze biedt haar medewerking aan, niet in de laatste plaats omdat het onderzoek wordt geleid door Emily Barlow, de door haar zo bewonderde inspecteur. Een samenwerking van twee doortastende vrouwen, die zijn vruchten lijkt af te werpen, totdat Barbara tot de ontdekking komt dat er maar een persoon op de wereld is die je kunt vertrouwen. Dat ben je zelf...

Pockets populaire fictie
Pockets spanning
Thriller
Literaire thriller
Oorspronkelijke titel
Deception On His Mind
Thomas Lynley & Barbara Havers (9)
Rie Neehus
A.W. Bruna Uitgevers
31 augustus 1997
08 mei 2012

Reacties op: In de ban van bedrog