In de ban van de Barkley

In de ban van de Barkley van Michiel Panhuysen vertelt over ‘De Barkley’, een begrip in de wereld van de ultralopers. Mythisch, extreem en in nevelen gehuld. De wedstrijd – die plaatsvindt diep in het Frozen Head State Park in de Amerikaanse staat Tennessee – is een van de slopendste ultra’s ter wereld. Binnen zestig uur moeten de deelnemers 100 mijl afleggen door onherbergzaam gebied. Lopers verdwalen in de dichte mist, raken volledig onderkoeld en krijgen na tientallen slapeloze uren zware hallucinaties. In de 35 jaar dat de race bestaat wisten slechts vijftien lopers te finishen. Journalist en ultraloper Michiel Panhuysen is de eerste Nederlander ooit die deelnam aan de Barkley en nimmer haalde hij de eindstreep. Zijn fascinatie en respect voor de race, de deelnemers en de even illustere als mysterieuze racedirecteur-filosoof-genie Lazarus Lake werden er alleen maar groter door. In dit adembenemende boek, In de ban van de Barkley, onderzoekt Panhuysen de achtergrond van zijn verslaving aan deze slopende race en de krachten die hem telkens weer dwingen om zichzelf bloot te stellen aan de onmenselijk zware mentale en fysieke omstandigheden, en welke lessen hij hierdoor leerde over zichzelf en het leven. +

Lifestyle & Vrije tijd
Sport en spel algemeen