In de tunnel

In de tunnel

Gelezen 2 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 15 Favoriet 0 Recensies 1

Een nieuwsberichtje roept bij de verteller van deze spannende roman herinneringen op aan een verleden waarin hij een rol heeft gespeeld. Alleen weet hij niet meer welke, want zijn geheugen vertoont gaten. Gealarmeerd door het krantenbericht gaat hij in zijn geboortedorp in het oosten van het land op zoek naar de betrokkenen bij een aantal moorden, veertig jaar geleden. Tijdens zijn onderzoek begint de verteller langzaam te beseffen dat zijn betrokkenheid bij de gebeurtenissen van toen wellicht groter is geweest dan hij had gehoopt, al twijfelt hijzelf steeds meer aan de waarheid van zijn bevindingen. Hij moet ook wel; zijn haperende geheugen wíl immers geen weet meer hebben van de feiten.

Wereldbibliotheek
21 januari 2020

Hebban recensie

mjvanholsteijn Hebban Recensent

Een spannende roman, met gebrek aan diepgang

door mjvanholsteijn op 27-02-2020

Arjaan van Nimwegen (1947) is onder andere schrijver, dichter, vertaler en drukker. Als dichter debuteerde hij in 1974 met het Utrechts liedboekje. Sinds het verschijnen van zijn eerste roman Van Tol kijkt om in 2002, werkt hij aan zijn oeuvre als romanschrijver. In totaal heeft hij acht romans geschreven. Zijn nieuwste boek, In de tunnel, verscheen in januari 2020.

Een naamloze hoofdpersoon...