In de voetsporen van Zarafa

Na haar succesvolle roman ‘Kom Atir kom’ over Zarafa, de eerste giraffe in Frankrijk, die in 1827 een voetreis van Marseille naar Parijs aflegde, verschijnt van Agnita de Ranitz binnenkort een historische reisgids waarmee je dezelfde route kunt afleggen per auto!

De afgelopen tijd konden we alleen lezend reizen, maar straks gaan we reizend lezen. In de haven van Marseille ruiken we weer de geur van vis, van slik en teer, we lopen met de giraffe in Aix-en-Provence over de Cours Mirabeau, drinken in Avignon onder de platanen een glas wijn en bewonderen het amfitheater in Orange. Agnita neemt u mee naar de lavendelvelden op zoek naar de razendsnel fladderende en zo nu en dan stilhangende kolibrievlinder en stelt voor in hetzelfde hotel te overnachten als de zoöloog Saint-Hilaire, de jonge Soedanees Atir en de giraffe, bijna 200 jaar geleden.

Deze handige en unieke gids staat boordevol kleurenfoto’s, oude gravures, anekdotes, leuke tips en wetenswaardigheden uit de Provence, de Rhônevallei, de Bourgogne en de Morvan, die de auteur nog niet eerder in de roman had prijsgegeven.

Geschiedenis & Politiek
Geschiedenis algemeen