In den Beginne

Genesis is het eerste boek van de Bijbel en het begint bij het begin, met de schepping van het heelal in zes dagen. Maar daarnaast komen ook andere bekende Bijbelverhalen aan bod: Kaïn en Abel, de toren van Babel, de zondvloed, Abraham, Jozef in Egypte. Als eerste boek van de reeks Heilige Boeken van de joden en later van de christenen zou het wel eens het belangrijkste boek aller tijden kunnen zijn. Tegelijkertijd wordt het al vijfentwintig eeuwen lang op steeds weer andere manieren gelezen. En vandaag nog zijn er mensen die de verhalen in dit boek over de schepping overtuigender vinden dan wat de wetenschap ons te vertellen heeft over het ontstaan van het leven. In den beginne was het woord? Geert Lernout scheidt feit van fictie en onderzoekt waarom de mens telkens weer nieuwe interpretaties van het scheppingsverhaal verzint.

Is In den Beginne het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op In den Beginne