In het dorp waar glanswijn vloeit

In het dorp waar glanswijn vloeit

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Fantasy & SF   Topics 0
In het dorp waar glanswijn vloeit is de tweede novelle uit de wereld van Het Lied van het Gebroken Zand van Bradley P. Beaulieu. Een heerlijk fantasy moordmysterie in de straten van Sharakhai.

Steeds meer straatschoffies verdwijnen in de grote woestijnstad Sharakhai, maar het kan maar weinig mensen wat schelen. Totdat de zoon van een van de rijkste beschermheren van de stad ook verdwijnt.

Dardzada wil er niks van weten, maar zijn sluwe denkvermogen en vaardigheden als apotheker zijn onmisbaar voor zijn wrede halfbroer Layth, de kapitein van de wacht die opdracht heeft gekregen de verdwijningen op te lossen.

Wanneer Layth erop staat dat hij dieper in het mysterie duikt, komt Dardzada in een complot terecht dat veel groter is dan hij ooit had kunnen verwachten, en het duurt niet lang of hij realiseert zich dat het al zijn kunnen zal vergen om de slachtoffers én zichzelf te redden.

‘De Sharakhai novelles zorgen voor nog meer diepgang in het epische verhaal van Het Lied van het Gebroken Zand.’ Martijn Lindeboom, Hebban
Sciencefiction & Fantasy
Luitingh Sijthoff Fantasy