In het museum

IN HET MUSEUM, dat is kijken, associ n, vertellen en de fantasie de vrije loop laten. Een foto van een trap neemt je mee naar de kelder van de mediterende filosoof van Rembrandt. Vlug omdraaien, daar zie je de astronoom van Johannes Vermeer planeten bestuderen. Naar een foto van een wereldbol is het maar een kleine stap. Volgende bladzijde: een ets uit de 17e eeuw met een belegering. Schepen zie je ook op het schilderij op hout uit die tijd. Weer verder: nijlpaarden van papier-mach emen ons mee naar een Egyptisch schip uit 2000 voor Christus. Dit creatieve prentenboek rijgt beelden aan elkaar, details worden overgenomen, veranderd, verder ontwikkeld. Zo wordt kunst heel tastbaar en ontstaan talrijke verhalen. Elk verhaal is anders.
Dit woordenloze boekje nodigt jong en oud uit tot kijken naar kunst.

Is In het museum het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op In het museum