In hoger sferen

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Non-fictie Lijsten 1   Topics 0
Na het grote succes van Hoor en Wederhoor slaagt Paul Witteman er met In hoger sferen opnieuw in om de lezer en luisteraar aan te steken met zijn enthousiasme voor klassieke muziek. Hij beschouwt het als een missie om zoveel mogelijk mensen te wijzen op de juweeltjes van schoonheid die de klassieke muziek te bieden heeft.

In zijn stukken voor de Volkskrant, en tijdens lezingen en concerten weet hij met succes het misverstand weg te nemen dat klassieke muziek alleen toegankelijk is voor de elite. Hij vertelt over zijn persoonlijke ervaringen met bepaalde composities die hem in hoger sferen brengen en noteert spelenderwijs de belangrijkste wetenswaardigheden over zijn favoriete componisten en hun beste werk.

Wittemans liefde voor muziek is zo aanstekelijk omdat hij elke vorm van deftigheid vermijdt. Wie zijn verhalen leest wil zo snel mogelijk de noten horen en de gevoelservaring van de schrijver delen. Daarom is er een cd bij het boek gevoegd met meesterwerken die je niet vaak genoeg kan horen. De keuze van Witteman is de keuze van een gepassioneerd muziekliefhebber en getalenteerd verteller.
Uitgeverij Balans B.V.
28 augustus 2019