In Venetië: C.I.C.

Wanneer een Nederlandse twintiger niet langer kan wachten op de immer vertraagde toewijzing van zijn Amerikaanse werkvergunning, gaat hij voor een stacaravanverhuurder aan het werk op een camping in de provincie Venetië. Zijn grote ambitie is om de Amerikaanse teleurstelling te verpulveren onder Italiaans succes: hij wil een zomer zonder klachten. Als Courier In Charge (C.I.C., teamleider) met ervaring en productkennis moet dit lukken. En aanvankelijk gaat inderdaad alles goed: hij heeft een leuk team en de eerste gasten zijn tevreden.

Bij de collega’s op nabijgelegen campings loopt het echter minder goed. Onder druk van klagende campingmedewerkers schuift de regiomanager met personeel in de hoop de ideale teams te creëren. Tevergeefs: op een dag neemt de gefrustreerde regiomanager ontslag en komt er een vacature open te staan waarvoor er geen kandidaten lijken te zijn, behalve die ene twintiger die zo graag een succes van zijn tijd in Venetië wil maken.

"In Venetië: C.I.C." is een zorgvuldig geconstrueerd reismemoir die zich niet in de antieke stad afspeelt, maar in het kleine wereldje van campingmedewerkers.

Literaire non-fictie , Reizen & Talen
Reisverhalen
Brave New Books
26 februari 2021
26 februari 2021

Reacties op: In Venetië: C.I.C.