In Australië

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

Op de eerste dag van zijn jaar in Australië hoort Jeroen Vogel dat hij er ook nog een tweede jaar mag blijven, mits hij drie maanden boerderijwerk verricht. Zo gezegd, zo gedaan. En zodoende verblijft hij, niet bepaald tegen z’n zin, twee jaar lang in The Land Down Under – het Land Daaronder. Tijdens zijn trektocht door het roestrode landschap komt hij in aanraking met kleurrijke karakters, werkt als pompoenenplukker (succesvol) en koeienmelker (stukken minder succesvol), stuit op de problematische verstandhouding tussen de verschillende bevolkingsgroepen, treft zijn auto – twee dagen voordat hij aan een roadtrip zou beginnen – uitgebrand aan, ploegt door de Tasmaanse sneeuw en werkt kortstondig aan zijn nieuwe ‘carrière’ in de irrigatie-industrie. Maar bovenal wordt hij verliefd op het prachtige land dat Australië heet. "In Australië" is een heerlijk reisverhaal dat met veel vaart, humor en scherpe observaties een treffend beeld schetst van een land dat zo herkenbaar is en tegelijkertijd zo ontzettend uniek.

Literaire non-fictie , Reizen & Talen
Reisverhalen