In vertrouwen leven

Een knagend gevoel van onveiligheid plaagt veel burgers.
Volgens dit boek is dat niet te wijten aan hun 'objectieve' veiligheidssituatie, maar hangt het samen met een dieper liggende ontologische en existentiële angst (of onzekerheid) voor het niets. Positiever uitgedrukt gaat het om een verlangen naar certitudo dat niet kan worden vervuld door ongelimiteerde controle. Hieraan kan alleen recht worden gedaan als in ons streven naar veiligheid (securitas) de vraag meeklinkt naar wat de betekenis van het goede leven is en wat mensen hier-aan gezamenlijk kunnen bijdragen.
Zes boeiende interviews en negen diepborende artikelen. Aan het woord komen Beatrice de Graaf, Ulrich Beck, Erik Borgman, Willem-Jan Kortleven, Niels Gregersen , Pieter Vos, Fenna van Marle, Bas van Stokkom, Hans Boutellier, Govert Buijs, Bernadette van Dijk, Stefan Paas, Rien Timmer, Jacques Claessen, Gert-Jan Slump.

Is In vertrouwen leven het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op In vertrouwen leven