In wankel evenwicht

VN:

In wankel evenwicht

Rank 6175 Gelezen 209 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 67 Favoriet 3 Recensies 8
Thrillers & Spanning Lijsten 3   Topics 0

Na de dood van zijn vrouw heeft Thomas Lynley ontslag genomen bij New Scotland Yard. Met niet meer bij zich dan een rugzak trekt hij al een maand te voet door Cornwall, om alleen te zijn met zijn gedachten. Maar terwijl hij op een rotspad langs de kust naar de golven in de diepte staart, ziet hij op een rots beneden hem het lichaam van een jongen liggen. Dood.

Zodra rechercheur Bea Hannaford van de plaatselijke politie erachter komt wie Lynley is, wil ze hem niet laten gaan. New Scotland Yard heeft zijn ontslag niet geaccepteerd en dus is Lynley nog steeds politieman, en zij kan zijn hulp goed gebruiken. En Lynley - het bloed kruipt nu eenmaal waar het niet gaan kan - is door de hele zaak geïntrigeerd. Wanneer Barbara Havers zich bij hem voegt, begint een speurtocht binnen een kleine gemeenschap waar geheimen uit heden en verleden zich opstapelen.

Literaire thriller
Oorspronkelijke titel
Careless in Red
Thomas Lynley & Barbara Havers (15)
Gert-Jan Kramer Marga Blankestijn
A.W. Bruna Uitgevers
18 september 2008
07 augustus 2010

Overdaad schaadt

door: Bert Peene 1 like
Hoewel ik nog nooit een Persoonlijke Top 100 van Beste Thrillers Aller Tijden heb gemaakt, weet ik zeker dat alle Thomas Lynley-mysteries van Elizabeth George daarin een plaatsje krijgen, mocht ik er ooit aan beginnen. Vanaf haar debuut in 1988 toont George zich een begenadigd schrijver, die met...

Reacties op: In wankel evenwicht