Indostok

Sissend van smeltend vet, krokant door gebrande ketjap, tikkie rokerig van de houtskool. Saté is een van de geneugten des levens en ook nog eens volledig ingeburgerd in de Nederlandse eetcultuur. Denken we althans. Wordt saté bijvoorbeeld altijd met pindasaus gegeten? Welnee.

In Indostok duikt Vanja van der Leeden in de wereld van dit populaire Indonesische streetfood en dat leverde maar liefst 25 recepten op. Van traditionele receptuur tot haar inmiddels bekende ‘nouveau indo style’. Denk aan de allersappigste saté babi en ruige nose-to-tail spies, maar ook: saté van jackfruit, van zeewolf, ja zelfs van ananas. Met exotische sauzen om te dippen en bijgerechten als luchtige roti om de boel mee op te vegen. Al deze gekheid op een stokje is treffend in beeld gebracht door culinair fotograaf Remko Kraaijeveld.

Is Indostok het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Indostok