Intuïtief eten

Intuïtief eten

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Eten is als muziek: sommigen zijn dol op foie gras en Mozart, hamburgers en Bob Marley, terwijl anderen zweren bij stilte en vasten. Maar allemaal eten we op een manier die aansluit bij wie we vanbinnen zijn, of dat nu een echte persoon is of een ideaalbeeld. We bezitten allemaal de mogelijkheid om ons lichaam opnieuw zijn originele vorm te gunnen. We hebben allemaal de vrijheid om enkel te eten wat ook wel degelijk deugd doet en om te zeggen: “Ik heb genoeg met weinig
eten.” Dit lichaam, dit leven, dat ben ik.
Vertrekkend van de constatering dat we in slechts een halve eeuw machines zijn geworden om te consumeren, dringt de auteur ons aan om na te denken over deze nieuwe situatie, bron van onze huidige kwalen. Vervolgens brengt ze alle antwoorden van gezond verstand, alle adviezen, alle trucs en aan het einde van het boek, een aantal zeer eenvoudige recepten om een gezonde relatie met het voedsel, economisch en ecologisch eerlijk, opnieuw toe te passen.
Dominique Loreau is al meer dan dertig jaar in Japan gevestigd en is doordrongen van de manier van leven van haar geadopteerde land. Een manier van leven die is gebaseerd op het principe van “minder voor meer”, toegepast op alle gebieden, van het materiële tot het spirituele – in dit geval hier op voedsel.
Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen