Inzichten

In Inzichten, de opzienbarende reis door de menselijke geest, verkent psychiater Karl Deisseroth de biologische en evolutionaire oorsprong van menselijke emoties aan de hand van aangrijpende klinische verhalen uit zijn praktijk. Een jonge vrouw met een eetstoornis onthult hoe de geest kan rebelleren tegen de meest primitieve menselijke drijfveren, honger en dorst; een oudere man, depressief en dement, belicht hoe mensen evolueerden om vreugde en het gemis daaraan te voelen; een eenzame Oeigoerse vrouw toont ons het belang van warme sociale banden.
Op invoelende wijze en in poëtische, heldere bewoordingen ontvouwt Deisseroth het grotere verhaal van de fysieke en biologische oorsprong van onze emoties, en laat hij zien hoe we die beter kunnen begrijpen. De verhalen werpen een ongekend licht op het ‘zelf’ en de manieren waarop dat soms breekt. Inzichten is een adembenemend, baanbrekend meesterwerk dat een fundamenteel nieuw inzicht biedt in de oorsprong van ons gevoelsleven.

Is Inzichten het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Inzichten