Ja zeggen als kan, nee als moet

Franse kinderen gooien niet met eten bracht een internationale discussie op gang over de ontspannen manier van opvoeden van de Fransen: het beschreef een samenleving waar kinderen doorslapen, met smaak alles eten en zich overal weten te gedragen. Pamela Druckerman onderzocht hoe zij dit voor elkaar krijgen en daarbij ook nog eens zo bewonderenswaardig kalm en beleefd blijven.

In dit boekje zet Druckerman de honderd belangrijkste lessen die wij van de Fransen kunnen leren op een rijtje.

- Er zijn vier magische woorden: dag, tot ziens, alsjeblieft en dankjewel
- `De Pauze is dé manier om baby s te leren doorslapen en peuters te leren even te wachten
- Eetregels voor Franse kinderen
- Kinderen moeten in vrijheid de wereld kunnen verkennen
- Wees niet bang om `nee te zeggen maar zeg, als het even kan, `ja

Ja zeggen als het kan, nee als het moet helpt ouders en grootouders een ontspannen en regelmatig gezinsleven terug te krijgen, zoals dat in Frankrijk de norm is.

Is Ja zeggen als kan, nee als moet het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ja zeggen als kan, nee als moet