Jakob en de zeven gevaren

Jakob en de zeven gevaren

Rank 4591 Gelezen 59 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 11 Favoriet 4 Recensies 8

Een spannend jarenvijftigverhaal van meesterverteller Jacques Vriens

Op weg naar school moet Jakob elke dag zeven gevaren trotseren. Die gevaarlijke Duitse herder bij mandenwinkel Bruins bijvoorbeeld. Het kerkhof. En Jakobs strenge meester Hoeben. Jakobs vriendin Claartje vindt hem eigenlijk een angsthaas. Maar die gevaren onderweg zijn nog niet eens Jakobs grootste zorg! Zijn vader heeft het gezin verlaten en dan raken Jakob en zijn moeder ook nog het huis kwijt door een brand, waardoor ze voor een tijdje moeten inwonen bij een heel vervelende tante. Door alles wat Jakob meemaakt en zijn bijzondere vriendschappen wordt hij steeds moediger en leert hij beter voor zichzelf opkomen. Tot hij op een dag naar school loopt en wél raad met alle gevaren weet.

Jakob en de zeven gevaren is een meeslepend en humoristisch verhaal over moed, vriendschap en je angsten overwinnen en is voor een deel gebaseerd op eigen jeugdervaringen van Jacques Vriens.

Van Holkema & Warendorf
07 september 2021
15 september 2021

Reacties op: Jakob en de zeven gevaren