Jan Hugens

Rank 4046 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Jan Hugens was een wielrenner die in 1955 als Nieuweling begonnen, via Amateur en Onafhankelijke, Prof werd. Hij nam deel aan alle grote en minder grote wedstrijden in die jaren, aan de kampioenschappen van Hoensbroek, Limburg, Nederland, en aan de Wereldkampioenschappen en de Olympische Spelen. Hij nam ook deel aan vele rondes en evenzoveel klassiekers in binnen- en buitenland. Onder Andere, De Amstel Gold Race, de Omloop van het Volk, de Tour de l’Avernir, hij heeft ze allemaal gereden. Hij werd zes keer genomineerd voor de Tour De France, maar door omstandigheden buiten zijn wil om, heeft hij nooit meegereden in de Tour De France. Vele bekende namen trekken voorbij, Anquetil, Poulidor, Jan Janssen, Peter Post, Geminiani, Baldini, om er maar een paar te noemen. Het is echt een boek niet alleen voor wielerliefhebbers, maar ook voor andere sportmensen.

01 januari 2008
15 februari 2021