Jan Vertonghen

Jan Vertonghen

Jan Vertonghen speelde als kleine jongen bij VK Tielrode en Germinal Beerschot voordat hij opgepikt werd door het grote Ajax Amsterdam. Na enkele jaren in de jeugdcategorieën van Ajax en een uitleenbeurt bij RKC Waalwijk volgde de grote doorbraak onder Marco van Basten. Vertonghen werd er, samen met Thomas Vermaelen, titularis in de defensie van Ajax. Als steunpilaar bij zijn club én bij de nationale ploeg, waar hij uitgroeide tot vaste linksachter, werd dan ook snel opgepikt door de grote competities en in 2012 verkaste hij naar Tottenham, waar hij binnen korte tijd tot een van de beste verdedigers ter wereld zou uitgroeien.

In deze biografie stelt Raoul De Groote voor het eerst dit indrukwekkende voetballeven te boek. Hij ging praten met vrienden, familie, (ex-)trainers en (ex-)ploegmaten om zo het levensverhaal van Belgiës nieuwe Sterke Jan in de herfst van zijn profcarrière vast te leggen.

Lifestyle & Vrije tijd
Lannoo