Mijn verzonnen familie

Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 14 Favoriet 1 Recensies 0
Non-fictie Newsroom 1   Topics 0
Dit ‘schrijversprentenboek’, barstensvol persoonlijke en historische documenten, anekdotes, foto’s en schilderijen, is een monument voor de verbeelding.

Vijfentwintig jaar geleden verscheen De zwarte met het witte hart, Arthur Japins eerste roman. Om dat te vieren vroeg De Arbeiderspers hem voor één keer zijn kleurrijke archieven te openen.

Het resultaat is dit boek, waarin de echte mensen achter de romanfiguren tevoorschijn komen en – voor het eerst – de nauwe banden zichtbaar worden tussen het leven en het werk van hun schrijver.

Mijn verzonnen familie is een pleidooi voor onafhankelijkheid, kunstzin, levenslust en literatuur; een volstrekt uniek project in de Nederlandse letteren en een onmisbaar bezit voor iedere lezer die van Japins boeken geniet.

Literaire non-fictie algemeen
De Arbeiderspers