Je beste vriendin Anne

Jacqueline groeit op in Amsterdam. Haar leven is vrolijk en zorgeloos. Maar waarom komen er opeens zoveel Duitse kinderen bij haar in de klas? Waren ze niet veilig in hun eigen land?
Dan breekt de oorlog uit. Alles verandert en Jacqueline begint te begrijpen dat het in Nederland ook voor haar niet veilig meer is. Door de Duitse bezetter wordt ze gedwongen een ster op haar jas te gaan dragen en ze moet naar een andere school.
Daar ontmoet ze Anne Frank. Binnen een paar dagen zijn ze beste vriendinnen. Ze doen alles samen. Tot Anne plotseling verdwijnt. Met haar familie duikt ze onder in het Achterhuis.
In haar afscheidsbrief schrijft Anne: `Ik hoop dat we, tot we elkaar terug zien, altijd beste vriendinnen blijven . En ze ondertekent de brief met `Je beste vriendin Anne .

Recensies (1)

Is Je beste vriendin Anne het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Je beste vriendin Anne