Je brein aan de pil

Je brein aan de pil

Rank 5086 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
De anticonceptiepil heeft vrouwenlevens radicaal veranderd. Mede dankzij deze controle over hun vruchtbaarheid konden vrouwen studeren en in
groten getale de arbeidsmarkt betreden. Maar er is na al die jaren nog altijd erg weinig bekend over de reikwijdte van de effecten ervan. In dit baanbrekende boek laat Sarah Hill zien hoe ingrijpend die kunnen zijn. Zo beïnvloeden de geslachtshormonen in de pil onder meer je eetpatroon, stressniveau, emoties, seksuele voorkeuren, humeur en zelfs je partnerkeuze. Vrouwen die aan de pil zitten zijn dus een andere versie van zichzelf dan wanneer ze niet aan de pil zouden zitten.

Je brein aan de pil is een urgente, vlot geschreven eyeopener over de relatie tussen vrouwelijkheid en hormonen, en de enorme invloed van anticonceptie op onze hersenen. Een boek dat je kijk op hormonen voorgoed verandert en vrouwen helpt om beter geïnformeerde keuzes over hun
gezondheid te maken – of ze nu aan de pil zitten of niet.
Nijgh & Van Ditmar
14 januari 2020