550x572

Je kunt niet kiezen op wie je verliefd wordt

Rank 216 Gelezen 4 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 8 Favoriet 1 Recensies 2
Junior Newsroom 1 Spots 1   Topics 0

Een leerzaam en informatief boek over homoseksualiteit, diversiteit en inclusiviteit, dat kinderen leert om ruimdenkend en liefdevol naar de wereld te kijken. Voor kinderen vanaf 4 jaar.

Als meester Tom vraagt wat iedereen later wil worden, zegt Robbert: 'Ik wil later homo worden!' Maar kun je daar wel voor kiezen? Ahlam denkt van niet, want je kunt niet kiezen op wie je verliefd wordt.

Ook kinderen hebben vaak kriebels in hun buik. Als ze hun eigen lichaam leren kennen, als ze voor het eerst verliefd worden, of als ze intimiteit en seksualiteit ontdekken. Dat is heel natuurlijk. 'Kriebels in je buik' maakt al deze stappen bespreekbaar, met op maat gemaakte boeken voor verschillende leeftijden. Kinderen groeien op, en 'Kriebels in je buik' groeit met hen mee. Wat een fijn gevoel.

Kind & Jeugd
Seksualiteit/voorlichting (<12 jaar)
Clavis
01 juli 2021
01 juli 2021

Sanne de Graaf Hebban Recensent

Een waardevol en kleurrijk prentenboek over geaardheid

door: Sanne de Graaf 2 likes ebook

Je kunt niet kiezen op wie je verliefd wordt is niet het eerste boek dat van Pimm van Hest (1975) is verschenen. De verhalen die hij eerder schreef, allen voor de jeugd, nodigen uit om gesprekken aan te gaan over moeilijkere onderwerpen als oorlog, verlies en rouw, maar ook over warmere thema’s als...

Reacties op: Je kunt niet kiezen op wie je verliefd wordt