Je suis dementie

Je suis dementie

Psychogerontoloog en dichter dr. Bère Miesen staat al decennia lang op de bres om de problematiek van dementie voor het voetlicht te brengen, onder andere als oprichter van het Alzheimer Café.
Hij wil met de titel 'Je suis dementie' getuigen van zijn solidariteit en compassie met de slachtoffers van dementie en wil een advocaat zijn die niet opgeeft om hun lot openbaar te maken en daarom wegen zoekt en opent om hun lijden te verlichten.
In een dertigtal minicolleges - over de impact van dementie op de persoon zelf, diens familie en verzorgenden, euthanasie en media - bundelt Miesen op een praktische, handzame manier zijn kennis die hij gedurende zijn vijftigjarige carrière in de psychogeriatrie opdeed om zo de beeldvorming over dementie te complementeren. De minicolleges worden afgewisseld met gedichten. Voor mensen met dementie en hun familieleden wil het boek een steun in de rug zijn bij het omgaan met het ziekteproces.
Miesen ontving in 2010 de Novartis Dementieprijs van Alzheimer Nederland. Hij heeft talloze publicaties over dementie op zijn naam staan. Zijn boeken zijn vertaald in het Engels, Duits, Grieks en Japans.

Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen