Je weet maar nooit

Google de naam Bertus Leerkes en je treft hem aan als lid van de Tweede Kamer. Hij was in 1994 het oudste lid, de nestor met een levensverhaal, dit verhaal. Maak kennis met zijn jeugd in Vaassen begin 20e eeuw, volg hem als 16-jarige leerling verpleger naar de St. Josephstichting in Apeldoorn, lees over de deportatie van zijn Joodse vriendin uit Het Apeldoornsche Bosch, reis mee als onderduiker naar Huize Padua in Boekel, neem een kijkje op de operatiekamer in Enschede en ervaar zijn passie voor de ambulancezorg. Stap in zijn Opel Astra als hij op 72-jarige leeftijd naar paleis Noordeinde gaat. Wanneer hij daarna in de Tweede Kamer bij de Algemene Beschouwingen zegt: "Ik heb tijdens de troonrede nog nooit horen zeggen, 'beste mensen neem het er maar eens van, we gaan een goede tijd tegemoet,'" is de toon gezet.

Is Je weet maar nooit het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Je weet maar nooit