Jelena

Jelena

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
Jelena Vorobieva is een vrolijke en zorgzame tiener. Ze is vijftien jaar als de oorlog uitbreekt. Sinds de Duitse inval in juni 1941 komen de oorlogshandelingen steeds dichterbij, toch lijkt het echte geweld aan haar voorbij te gaan. Dan gaat het gruwelijk mis. Op 4 augustus 1941 vallen de Duitsers haar woonplaats binnen. Ze vermoorden haar familie, verkrachten Jelena en laten haar voor dood achter. Vanaf dat moment breekt voor Jelena een onzekere tijd aan. Ze is vastbesloten wraak te nemen op degenen die haar dit hebben aangedaan, maar hoe overleef je als vijftienjarig meisje in een wereld vol geweld?
Bij toeval stuit ze op een groep partizanen. Ze blijkt een goed scherpschutter te zijn. Al snel boekt ze vooruitgang en krijgt ze de leiding over een eigen groep vrouwelijke partizanen. Het oorlogsgeweld laat echter diepe sporen na. Ondanks haar successen verandert ze langzaam in een emotioneel wrak. De scheidslijn tussen realiteit en waanzin wordt steeds dunner. Weet ze haar wraak te voltooien?

Ronald van Assen (Delft, 1971) begint op zijn veertigste, na een moeilijke periode in zijn leven, met schrijven. In eerste instantie schrijft hij op therapeutische basis, maar het schrijven geeft hem zoveel voldoening dat hij ermee doorgaat. Hij heeft inmiddels meerdere boeken op zijn repertoire staan en hij beheerst verschillende genres. Zijn boeken bevatten vaak een diepere boodschap. Veel van wat hij schrijft, is afkomstig uit eigen ervaring.
Oorlogs- en verzetsroman
Godijn Publishing