Sluimerend kwaad

Sluimerend kwaad

Gelezen 24 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 23 Favoriet 5 Recensies 3

De mensheid is tot de meest gruwelijke daden in staat. Onze geschiedenis is een bloeddorstige aaneenrijging van moord en doodslag, marteling en wraak. In sommige eeuwen overheerst de duisternis, die zich als een olievlek over de wereld verspreidt en iedereen op zijn pad verslindt. In ieder mens schuilt een monster. Het kwaad in ons sluimert, er is weinig voor nodig om het te wekken. Geduldig wacht het zijn kans af om toe te slaan. Dan komt onze ware aard naar boven. Wat in het verborgene ligt, wordt zichtbaar. En hoe ... ------ Sluimerend kwaad bevat drieëndertig verhalen. Sommige zijn grof, gruwelijk en misschien schokkend. Andere sprookjesachtig, surreëel of absurdistisch. Eén ding hebben ze gemeen: in alle verhalen speelt het kwaad een hoofdrol. Onder de juiste omstandigheden veranderen onschuldige mensen in nietsontziende beesten. Het kwaad is ontwaakt.

Korte verhalen , Literatuur & Romans
Griezel- en spookverhalen, horror