Jezus : Uit Egypte geroepen

Jezus uit egypte geroepen

Gelezen 4 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 1 Recensies 1
Jozef was mijn vader omdat hij getrouwd was met mijn moeder, maar ik noemde hem nooit vader. Ze hadden me geleerd om Jozef tegen hem te zeggen. Ik wist niet waarom.
Deze roman is het eerste deel van een bijzonder indrukwekkende en ontroerende romancyclus over het leven van Jezus, die heel opmerkelijk geschreven is vanuit de ik-persoon. Het verhaal wordt verteld door de ogen van de jonge Jezus, die op 7-jarige leeftijd uit Egypte vertrekt en met zijn familie terugkeert naar Israël, nadat de kwaadaardige koning Herodes is gestorven.
De jonge Jezus ontdekt dat hij bijzonder is. Tijdens de terugreis maar ook bij een bezoek aan de Tempel in Jeruzalem en thuis in Nazaret probeert hij de geheimen rond zijn geboorte te ontraadselen en zijn bijzondere vermogens te begrijpen.
Deze duizelingwekkende roman biedt een fascinerende kijk op het leven van Jezus, met veel inzicht in het Joodse milieu waarin hij opgroeide, en zal de lezer niet onberoerd laten.
ANNE RICE is wereldberoemd geworden door haar vampier- en heksenkronieken.
Het Dagboek van een onsterfelijke werd in 1994 verfilmd met Tom Cruise en Brad Pitt als Interview met de vampier. Sinds haar bekering in 1998 en terugkeer naar de Rooms-katholieke kerk heeft zij beloofd alleen nog maar christelijke boeken te schrijven, waarvan Jezus: Uit Egypte geroepen de eerste is. Het boek is het resultaat van een nauwkeurige bronnenstudie en is lovend ontvangen door theologen en christelijke leiders van modern tot conservatief (o.a. N.T. Wright, Peter Kreeft, Ben Witherington III, Craig Keener en James Dobson Focus on the Family).

Gerdien Beelen
Merweboek
14 december 2009
14 december 2009

Reacties op: Jezus uit egypte geroepen