Jij mag de kaarsjes uitblazen

Menselijke relaties zijn, hoe kan het anders, onderwerp van deze nieuwe novelle van Marijke Howeler. Centraal staat het mislukte huwelijk van Emma en Maarten en de reactie daarop van hun twee kinderen en van Emma's ouders. Het perspectief binnen het verhaal wisselt per hoofdstuk of per deel van een hoofdstuk. De ene keer is er geschreven vanuit Emma's ouders, dan weer vanuit Emma of Maarten, steeds in de hij/zijvorm. Deze wisseling het geheel soms wat ingewikkeld, vooral in het begin. Sommige stukjes zijn in de ik-vorm. Die ik is Esther, het dochtertje. Zij heeft het meest te lijden van de situatie en tracht op haar wijze haar ouders weer bij elkaar te krijgen, wat op een drama uitloopt. Voor wie van Howelers stijl en verteltrant houdt is deze novelle, uitgegeven in de literaire reeks van de Hema een welkome uitgave.

Is Jij mag de kaarsjes uitblazen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Jij mag de kaarsjes uitblazen