Journalist te koop

Welke journalist is anno 2016 nog te vertrouwen? Wie zijn de besten in het vak? En hoe goed of slecht is de nieuwsvoorziening in de vaderlandse kranten en op televisie eigenlijk? Het antwoord komt van de fine fleur van onze journalistiek, onder wie Henk Hof land, Theodor Holman, Joris Luyendijk, Rudie van Meurs, Alexander Münninghoff, Annabel Nanninga, Xandra Schutte en Udo Ulfkotte. Deze geïnterviewden, van ‘zeer links’ tot ‘uiterst rechts’, hebben een gezamenlijke zorg, constateert Arnold Karskens, namelijk dat de onafhankelijke journalistiek in deze tijd zwaar onder druk staat. Oorzaken zijn onder meer de oprukkende commercie, de bezuinigingen op redactiebudgetten, bemoeizuchtige voorlichters en serieuze terreurdreigingen.

Is Journalist te koop het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Journalist te koop