Kansen voor vakmanschap in het mbo

Het begrip vakmanschap roept allerlei associaties op. Maar wat verstaan degenen die in het middelbaar beroepsonderwijs (mbo) opleiden voor vakmanschap en de mbo-studenten daar zelf onder? Spreekt vakmanschap hen aan, en wordt door meer focus op vakmanschap het mbo aantrekkelijker?
Op verzoek van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) heeft het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) de betekenis van vakmanschap voor het mbo verkend. De verkenning richt zich op drie sectoren in het mbo: de techniek, de zorg, en de kleine specialistische beroepsgroepen. Het perspectief van het onderwijsveld zelf stellen wij centraal. De betrokkenen spreken zich uit over de huidige aantrekkelijkheid van het mbo, over wat zij van vakmanschap vinden en wat de betekenis daarvan is voor het mbo. Ten slotte wordt de balans opgemaakt.

Is Kansen voor vakmanschap in het mbo het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Kansen voor vakmanschap in het mbo