Kendrick Lamar

Deze eerste culturele biografie van een van de bekendste Amerikaanse rappers van dit moment, Kendrick Lamar, bespreekt zijn snelle opmars en zijn diepgaande impact op de beladen discussie over racisme in Amerika.
De dertien keer met een Grammy Award bekroonde rapper is nog maar begin dertig, maar hij heeft al de Pulitzerprijs voor muziek gewonnen, de soundtrack van de megahitfilm Black Panther geproduceerd en werd Time’s honderd meest invloedrijke mensen ter wereld. Maar wat nog opvallender is aan deze tekstschrijver en artiest is hoe hij zijn naam heeft gevestigd als een geduchte tegenstander van onderdrukking door zijn inzet voor verandering. Door zijn poëtische teksten, zijn politiek beladen songs en zijn radicale optredens is Lamar een voorbeeld geworden voor talloze mensen.
Kendrick Lamar, geschreven door ervaren journalist en muziekcriticus Marcus J. Moore, is het buitengewone en triomfantelijke verhaal van een icoon die hoop heeft gegeven aan degenen die te maken hebben met systematische onderdrukking, en die iedereen eraan herinnert dat er altijd hoop is.

Volt
04 maart 2021