Kerozine

Kerozine

Gelezen 35 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 44 Favoriet 1 Recensies 4
Literatuur & Romans Artikelen 1   Topics 0
Een benzinestation langs de snelweg op een zwoele zomeravond, ergens in de Ardennen. Ze zijn er met zijn vijftienen in het harde tl-licht, als je het paard en het lijk in de kofferbak van de grote zwarte Hummer meetelt. Zo is er Juliette, de cassière, en haar collega Sébastien, die met Mauricio is getrouwd. En Alika, een Filipijnse nanny, Chelly, een lerares paaldansen, Joseph, die handelsreiziger is in roofmijten... Het is 23.12 uur. Over een minuut zal alles veranderen. Dan wordt elk van hen de held van zijn eigen verhaal, en soms lopen hun verhalen door elkaar. Een mozaïekroman die je doet lachen en huilen, of je doet huilen van het lachen om het leven van tegenwoordig.
Net als in haar eerste roman, Het echte leven, schetst de auteur meedogenloos, maar met veel humor waanzinnige verhalen. Dieudonné laat zich helemaal gaan: er zijn moorden, seksscènes, tranen en hilariteit. Maar achter de humor en de overweldigende creativiteit schuilt meer. Kerozine stelt de zin van het leven ter discussie en hekelt de absurditeit van onze hedendaagse samenleving.

Nathalie Tabury Annelies Kin
Atlas Contact
22 maart 2022
24 maart 2022

Marvin O. Hebban Recensent

Mooie clou, maar veel overbodige passages

door: Marvin O. 1 like ebook

Adeline Dieudonné (1982) is een Brusselse Franstalige schrijfster, een romancière zoals dat zo mooi in het Frans heet, dochter van ex-autocoureur Pierre Dieudonné. Werkloos, alleenstaand en moeder, debuteerde ze overweldigend met La vraie vie, in 2019 vertaald als Het echte leven, waarmee ze een...

Reacties op: Kerozine