Het echte leven

VN:

Het echte leven

Rank 478 Gelezen 463 Aan het lezen 11 Wil ik lezen 325 Favoriet 18 Recensies 19
Literatuur & Romans Artikelen 2 Newsroom 1 Lijsten 5 Spots 6   Topics 0

Een Vinex-wijk zoals er zoveel bestaan. Een naargeestig huis met een kamer vol opgezette dieren, een sadistische vader en een murw geslagen moeder. Dat is de gezinssituatie van de 10-jarige vertelster. Als zij en haar jongere broertje Gilles getuige zijn van een gruwelijk ongeluk, trekt hij zich terug in zichzelf. Nu broer en zus ook elkaar kwijt zijn, lijkt alle hoop op geluk verloren. Maar dan neemt de hoofdpersoon in al haar kwetsbaarheid het lot in eigen hand. Vastbesloten en doelbewust neemt ze zich voor om koste wat het kost de lach op het gezicht van haar broertje terug te brengen. Dat blijkt geen eenvoudige taak. Als ze dan zelf op een ongekende manier op de proef wordt gesteld – door haar eigen vader – neemt ze zich voor: ik zal in dit leven geen prooi zijn. En ze zal alles doen om sterk te blijven en weerstand te bieden aan wie haar kwaad wil doen.

Kris Lauwerys en Isabelle Schoepen
Atlas Contact
22 augustus 2019
22 augustus 2019

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Carola

Benauwend familiedrama

door: Bie Helena 1 reactie 1 like

“Verhalen dienen om er alles in te stoppen wat ons bang maakt, zo zijn we er zeker van dat het in het echte leven niet gebeurt.”

De Brusselse Adeline Dieudonné (1982) schreef aanvankelijk teksten voor het theater en won in 2017 met haar novelle Amarula de hoofdprijs van een schrijfwedstrijd. Een...

Reacties op: Het echte leven